8 listopada uczniowie z klas „0” – III, pod czujnym okiem Pań: Teresy Kopacz, Hiacynty Jamróz, Marty Zalot, Aliny Pogody i Magdaleny Łapy, najpierw przygotowali, a potem wspólnie spożywali drugie śniadanie w ramach udziału w programach: Śniadanie daje moc” oraz „Zdrowo jem, więcej jem”. Nie było to jednak samo śniadanie. Na początek dnia dzieci przygotowały plakaty promujące gotowanie potraw z warzyw oraz opaski ze zdrowymi produktami. Po prelekcji Pani Teresy Kopacz, która dotyczyła nauki dobrych zwyczajów żywieniowych, uczniowie z przyniesionych produktów ułożyli piramidę zdrowia. Następnie przystąpili do przygotowania smacznego śniadania. Na stołach pojawiły się pyszne i pomysłowo wykonane kanapki, pasty serowe z warzywami, jogurty z płatkami śniadaniowymi, wszelkiego rodzaju ryby, wędliny, sery oraz owoce. Przed spożyciem tego zdrowego śniadania, Pani Hiacynta Jamróz, przeprowadziła również pogadankę na temat jego roli, jako najważniejszego posiłku w ciągu dnia. Przypomniała dwanaście zasad zdrowego odżywiania. Uświadomiła dzieciom, że dzięki śniadaniu mają siłę i energię do nauki i zabawy, lepiej się koncentrują na wykonywanych zadaniach. Uczniowie dowiedzieli się również, że zdrowe odżywianie to nie tylko zdrowa żywność. Ważne jest też, by jeść pięć posiłków w ciągu dnia o stałych porach i bez pośpiechu, systematycznie sięgać po nabiał, ryby i mięsa i ciemny chleb. Bardzo istotne jest również picie wody czy soków, zamiast szkodliwych napojów gazowanych. Mowa była też o tym, żeby jak najczęściej się ruszać i ograniczyć jedzenie słodyczy. Żeby lepiej zapamiętać zasady uczniowie wykonywali różne zadania oraz rozwiązywali zagadki. Po tej części nadszedł wreszcie czas na skonsumowanie wszystkich przygotowanych smakołyków. Jak się okazało wspólne śniadanie nie tylko dało moc, ale również dało wiele radości oraz szansę na integrację uczniów. Mamy nadzieję, że udział w tych programach oraz akcji przyczyni się do zmiany nawyków żywieniowych i większej dbałości o spożywanie zdrowych posiłków przez dzieci – w domu i szkole.

/H. Jamróz/