W dniach 20 – 22 października 2021 r., o godzinie 5.00, pod opieką wychowawców wyruszyliśmy na wycieczkę do Wrocławia. Celem wycieczki było zwiedzenie ogrodu Botanicznego, Muzeum Przyrodniczego, wrocławskiego ZOO oraz Starego Miasta, a także Hydropolis i Muzeum Narodowego, Muzeum Etnograficznego oraz Pawilonu Czterech Kopuł. W pierwszy dzień wycieczki naszą wędrówkę rozpoczęliśmy od zwiedzania ZOO wrocławskiego wraz z Afrykanarium. Następnie udaliśmy się do Hydropolis centrum wiedzy na temat wody, w którym w fascynujący sposób pokazane jest jej znaczenie dla człowieka. Wieczorem dojechaliśmy do naszego hostelu we Wrocławiu, gdzie po smacznej obiadokolacji ulokowaliśmy się zmęczeni w pokojach. W drugim dniu wycieczki zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum Przyrodniczego przy Uniwersytecie Wrocławskim. Muzeum to zawiera bardzo dużo eksponatów począwszy od drobnych motyli, aż do ogromnych szkieletów kręgowców. Kolejnym punktem wycieczki był Ogród Botaniczny Uniwersytetu Wrocławskiego założony w 1811 roku. Ogród jest „żywym muzeum”, stanowi wielką atrakcje turystyczną w centrum miasta. Pomimo, iż pogoda była pochmurna spacerowaliśmy po alejkach z ekspozycjami kwiatów, krzewów, drzew, pośród stawów, wodospadów, fontann. W ogrodzie znajdują się również pomniki przyrody: dęby, buki, miłorzęby, cisy. Później przejechaliśmy do Muzeum Etnograficznego, jedynej placówki na Dolnym Śląsku, która specjalizuje się w etnograficznej dokumentacji regionu oraz opisie i interpretacji jego kulturowej zmienności. Eksponaty znajdujące się w zbiorze Muzeum obrazują skomplikowane dzieje Dolnego Śląska, w którego przeszłości spotkały się dwie tradycje: przedwojenna – miejscowa i powojenna – osób przyjezdnych. Następnie udaliśmy się do Panoramy Racławickiej. W Małej Rotundzie Panoramy dzieci obejrzały makietę „Bitwy pod Racławicami”. Zobaczyły również słynne dzieło malarza Jana Styki i Wojciecha Kossaka przedstawiające zwycięską bitwę pod Racławicami wojsk powstańczych pod wodzą Tadeusza Kościuszki z wojskami rosyjskimi. Dzięki specjalnym zabiegom malarskim i technicznym obraz „przeniósł uczniów” w realny sposób w inny czas i rzeczywistość. Obraz Panorama Racławicka ma długość 114 metrów i wysokość 15 metrów. Przedstawia zwycięską bitwę Polaków z Rosjanami pod Racławicami w kwietniu 1794 roku. Byliśmy zachwyceni tym wielkim dziełem i zainteresowaniem wysłuchaliśmy ciekawego komentarza. Następnie przeszliśmy do Muzeum Narodowego. Zbiory Muzeum Narodowego to obiekty reprezentujące wszystkie dziedziny sztuki, począwszy od średniowiecznej śląskiej rzeźby kamiennej i drewnianej, malarstwa śląskiego, polskiego i europejskiego, poprzez rzeźbę nowożytną i modernistyczną, rysunek, grafikę i bardzo bogate zbiory rzemiosła artystycznego minionych epok od antyku przez średniowiecze do początków XX wieku, aż po zbiory książek i dokumentów. Na koniec bardzo intensywnego dnia zwiedziliśmy Stadion Śląska Wrocław. W ostatnim dniu spotkaliśmy z Panem przewodnikiem. Najpierw udaliśmy się na Ostrów Tumski – znaną wszystkim urokliwą wrocławską wyspę. Tam podziwialiśmy piękną katedrę oraz spacerowaliśmy po Moście Tumskim, na którym wisi mnóstwo kłódeczek zawieszanych przez zakochane pary. Kolejnym punktem, który odwiedziliśmy we Wrocławiu był Rynek tego miasta, przepiękna Starówka i niesamowity późnogotycki Ratusz. Idąc w kierunku Starego Miasta, szukaliśmy po drodze krasnoludków, które rozrzucone są po całym Wrocławiu, a po znalezieniu ich robiliśmy zdjęcia. Po rozstaniu z przewodnikiem udaliśmy się na obiad, następnie zwiedziliśmy kolejny ostatni punkt naszej wycieczki Pawilon Czterech Kopuł Muzeum Sztuki Współczesnej. Budynek sąsiaduje z monumentalną Halą Stulecia. Przestrzeń wystawiennicza w Pawilonie Czterech Kopuł podzielona jest na dwie części: skrzydło wschodnie z wewnętrznym dziedzińcem, gdzie prezentowana jest wystawa „Kolekcja sztuki polskiej II połowy XX i XXI wieku”, oraz skrzydło zachodnie, przeznaczone na pokazy wystaw czasowych. Zmęczeni, ale pełni wrażeń wyruszyliśmy w drogę powrotną. Zadowoleni wracaliśmy do domu. W drodze powrotnej zrobiliśmy postój w Mac’donaldzie na posiłek. Wycieczka była udana.